Monday, March 30, 2009

DARI EMAIL PEMBACA : Satu Cerita Menarik Tentang Mejar Anuar.



Ini ada lagi pandangan yang Selamat Selambau terima dari Email Pembaca Blog UndiMejarAnuar.blogspot.com (yang dihantar ke
SelamatSelambau@gmail.com) ! Terima kasih di atas sokongan anda Saudara Ismail dan semua pembaca lain (khasnya pembaca dari masyarakat Bukit Selambau)

UNDILAH MEJAR ANUAR!... Pakat PANGKAH lambang TELEFON! ...
========================

Saya kenal Mejar Anuar sejak di bangku Sekolah lagi. Semasa itu saya di Sekolah Menengah Ibrahim, Sungai Patani.

Dia amat aktif dalam pasukan Kadet. Sejak dibangku sekolah beliau sudah mempunyai semagat untuk menjadi tentera untuk berbakti kepada negara.

Selepas tingkatan 5 beliau meneruskan keinginan beliau untuk menjadi seorang yang sedia berkorban nyawa untuk negara dengan memasukki Maktab Angkatan Tentera, Sungai Besi.

Saya masih ingat tentang satu ketika dimana beliau ditembak di medan hadapan semasa beliau menjadi "riki" atau "Pengintip".

Belia ditembak oleh pengkhianat negara dan hampir mati. Alhamdulillah belia selamat dan parut dibadan masih ada untuk menjadi bukti.

Beliau juga amat gigih didalam angkatan tentera. Bermula sebagai riki hingga ke pangkat Mejor.

Tugas beliau bukan sehaja di negara Malaysia malah ke mana sahaja negara yang menghadapi kucar kacir separti diKongo, Sudan dan Pakistan.

Bagi saya orang saperti Mejor Anuar patut dinobat sebangai Permata Negara. Rela mengadai nyawa untuk negara Malaysia.

Dalam Politik Mejor amat setia kepada UMNO terutama atas kepimpinan UMNO nombor satu. Dalam darah daging beliau tiada lain melainkan hak orang melayu yang masa kini digoncang oleh pihak2 tertentu yang durhaka terhadap tata susila orang Melayu dan Raja2.

Bagi Mejor Anuar, orang yang paling beliau hormati adalah Tun Dr Mahazir Mohamad. Selaku saorang yang bejiwa kebangsaan beliau tetap akan memperjuang negara demi kesejahteraan bumi Malaysia. Oleh kerna Tun Dr Mahazir keluar parti, Mejor Anuar, sebagai penyokong Dr. Mahazir nombor satu, beliau terpaksa memilih untuk bersama Tun. Saya tahu dalam darah daging beliau, UMNO masih tersemat didalam hati beliau.

Keputusan beliau untuk bertanding sebagai calun bebas adalah atas rasa tidak puas hati terhadap BN memilihan orang MIC sebagai calon. Mengapa BN terlalu tunduk terhadap MIC? Bagi saya MIC tidak patut dicalonkan kerna mereka gagal dengan teruk semasa pilihan raya yang lalu. Pihak parti tidak berkemampuan untuk membuat sesuatu yang membanggakan tentang isu "Hindraf".

Kalau kita lihat statistik, pengundi di Bukit Selambau kebanyakan nya orang Melayu. Ada kah orang berbangsa India boleh memperjuang hak orang Melayu di BS?

Sama juga parti PKR? Kalau kita perharti dengan teliti para pejuang PKR, khusus nya orang2 Melayu, mereka semuanya menjadi taksuf dan berlagak semacam mereka itu kebal. Mereka tidak sekali2 mengikut undang2 dan lupa tentang perjuangan orang Melayu. Mereka mengadai hak orang Melayu dan membiarkan bangsa asing mempergunakan mereka untuk membunuh hak orang Melayu. Adakah ini yang kita perlu sokong?

Saya merayu semua orang Melayu di Bukit Selambau agar guna pikiran anda dengan betul sebelum membuat pilihan.

Yang saya tahu Mejor Anuar adalah orang yang patut diberi undi sebagai lambang hak orang Melayu dipertahankan.

Selamat maju jaya dan saya doa kan agar Mejor Anuar berjaya........


Yang Benar

Encik Ismail
.

No comments: